Itsenäisyyspäivän huutokauppa 6-9.12

Löytötavarahuutokaupan verkkohuutokaupan kauppaehdot

1. Johdanto ja soveltuvuus

Nämä säännöt ja ehdot koskevat huutokauppaa ja myyntiä, jossa Relico Oy:n huutokauppa (jäljempänä Palveluntarjoaja) tarjoaa huutokauppaeriä sähköisen markkinapaikkansa Voittohuuto.fi -sivustonsa kautta myyntiin internetin välityksellä, jossa huutaminen, kaupat ja myynnit suoritetaan sähköisesti ja jossa asiakas (jäljempänä Asiakas) voi rekisteröityä, huutaa ja ostaa huutokaupattavia eriä (jäljempänä Kohteita) huutokaupalla.

Löytötavarahuutokauppa toimii Relico Oy:n lunastamattomien löytötavaroiden julkisena huutokauppapaikkana. Lain mukaan, mikäli löytötavaraa ei lunasteta 3 (kolme) kuukauden kuluessa sen saapumisesta ja rekisteröinnistä löytötavarapalveluun, hallinta ja omistusoikeus siirtyy Relico Oy:lle. Hallintaoikeuden jälkeen Relico Oy:llä on oikeus ryhtyä valmistelemaan tavaraa realisointia varten. (Löytötavaralaki, 5 luku Löytötavaran omistusoikeuden siirtyminen §15)

Huutokaupan yhteystiedot ovat Suomessa: Relico Oy, Voittohuuto.fi, y-tunnus: 2394738-7, Viilarinkatu 5, Kauppakeskus Länsi1, 20320 Turku, sähköposti: asiakaspalvelu@voittohuuto.fi, +358 600 03391

Asiakkaan on hyväksyttävä nämä säännöt ja ehdot ollakseen oikeutettu käyttämään palveluja ja osallistumaan huutokauppaan sekä ostamaan Kohteita palvelusta.


2. Rekisteröinti palveluun ja käyttö

Asiakkaan on rekisteröidyttävä käyttääkseen palvelua.

Asiakas rekisteröi itsensä palveluun sähköisesti. Tämän jälkeen asiakkaan on täytettävä rekisteröintilomake. Asiakkaan on ilmoitettava oikeat henkilö- ja yhteystiedot. Palvelua pääsee käyttämään sen jälkeen, kun Asiakas on varmentanut sähköpostiosoitteensa klikkaamalla sähköpostiinsa lähetettyä varmennusta.

Asiakas vastaa tietojensa pitämisestä ajan tasalla. Rekisteröitymällä Asiakas hyväksyy nämä säännöt ja ehdot sekä sitoutuu niihin että muihin palvelun käyttöön liittyviin ohjeistuksiin.

Palvelun käyttäjiksi voivat rekisteröityä täysi-ikäiset ja oikeustoimikelpoiset henkilöt.  Asiakas rekisteröityy pakollisilla tiedoilla, joita ovat nimi, osoite, puhelinnumero sekä sähköpostiosoite, ja vastaa niiden oikeellisuudesta.  Palvelun käyttö tapahtuu asiakkaan henkilökohtaisella käyttäjätunnuksella ja salasanalla. Asiakkaan on parhaan kykynsä mukaan pidettävä huolta siitä, että henkilökohtaiset tunnukset ja salasanat eivät päädy ulkopuolisten tahojen tietoon. Asiakas ei myöskään saa myydä tai muutoin luovuttaa käyttäjätunnustaan ja salasanaansa kolmansille osapuolille. Asiakkaan tulee vaihtaa salasana viipymättä, mikäli on epäilystä, että salasana ja käyttäjätunnus ovat saattaneet joutua ulkopuoliselle taholle

Palvelun tuottajalla ja ylläpitäjällä on oikeus koska tahansa väärinkäytöksen huomattuaan sulkea Asiakas palvelusta väliaikaisesti tai pysyvästi.

Palveluntuottaja suojaa kerättyjä henkilötietoja voimassa olevien lakien ja asetusten mukaan. Tarkempia tietoja henkilötietojen käsittelystä ja käytöstä voit lukea Tietosuojaselosteesta https://voittohuuto.fi/privacy-statement


3. Käyttöön liittyviä poikkeuksia

Palvelu tarjotaan sellaisena kuin se on eikä Palveluntarjoaja takaa palvelun saatavuutta. Palvelu saattaa esim. huoltotoimenpiteiden tai päivitysten takia olla väliaikaisesti pois käytöstä, ei suunnitelluista toimintahäiriöistä, sähkökatkoista tai muista mahdollisista syistä. Palveluntarjoaja ei vastaan mahdollisista vahingoista, joita saattaa syntyä tilanteessa tai tilanteesta, jossa asiakkaalla ei ole pääsyä palveluun esim. tehdäkseen tarjouksen huudettavissa olevasta erästä.

Palveluntarjoaja pidättää itsellään oikeuden päivittää, uudistaa tai hetkellisesti tai pysyvästi lopettaa palvelun tarjoamisen. Samaan aikaan Palveluntarjoaja palvelun tuottajana pidättää itsellään oikeuden päivittää myynnissä olevien erien tietoja tai vetää myynnissä olevan kohteen pois myynnistä.

Palveluntarjoaja on oikeus sulkea pois asiakkaita ja asiakkaiden tilejä palvelusta. Tämä voi koskea asiakkaita, jotka eivät noudata ehtoja ja sääntöjä, joilla on erääntyneitä maksuja, jotka eivät ajallaan sovitusti ole noutanut voittamiaan Kohteita 5 arkipäivän kuluessa huutokaupasta tai jotka Palveluntarjoajan arvion mukaan väärinkäyttävät huutokaupan peruuttamisoikeutta, tai muusta katsomastaan perustellusta syystä. Asiakkaalla, jonka pääsy on syystä tai toisesta evätty tai jonka asiakastili on lukittu, ei ole oikeutta rekisteröityä uudestaan tai käyttää toisen Asiakkaan tiliä tai käyttäjätunnusta. Tällaisesta toiminnasta myös toinen tili jäädytetään.


4. Myyntierän tiedot, kuvaus ja kuvat

Jokaisen myytävän kohteen tiedoissa on sanallinen kuvaus kohteesta. Tiedot ovat aina suuntaa antavia. Sanallisen kuvauksen lisäksi myytävästä kohteesta on otettu valokuva/valokuvia, joiden tarkoitus on tarkentaa tekstimuotoista kuvailua tarkemmin. Asiakkaan tehtävä on perehtyä huudettavan kohteen tietoihin ja selvitettävä itselleen riittävät tiedot, osallistuakseen huutokauppaan. Mikäli Asiakas ei ole saanut tarvittavia tietoja, hänen tulee pidättäytyä osallistumasta kohteen huutamiseen.

Kohteen tietoja saatetaan joutua muuttamaan kesken käynnissä olevan huutokaupan ja Palveluntarjoaja pidättää itsellään oikeuden muuttaa ja päivittää tietoja kesken käynnissä olevan huutokaupan. Mikäli saadut lisätiedot oleellisesti vaikuttavat kohteen tietoihin, voidaan kohde myös poistaa myynnistä ja julkaista myöhemmin uudestaan uusilla tiedoilla ja mahdollisella pohjahinnalla.

Huudettavilla Kohteilla voi olla lähtöhinta, joka toimii aina myös huudettavan Kohteen pohjahintana. Lähtöhinta ilmoitetaan aina Kohteen tiedoissa. Erän lopullinen myyntihinta voi olla lähtöhintaa huomattavasti korkeampi. Palveluntarjoaja pidättää itsellään mahdollisuuden hylätä tai hyväksyä tarjous


5. Evästeet (cookies)

Palvelu käyttää evästeitä käyttäjän kirjautumistiedon ylläpitämiseen. Tämä on palvelun käytön kannalta pakollinen evästetieto. Evästeiden käytöstä voit lukea lisää tietosuojaselosteesta https://voittohuuto.fi/privacy-statement


6. Tarjousten teko ja ostaminen ja huutokauppaan osallistuminen

Huutokauppaan ja tarjousten tekemiseen osallistuvan asiakkaan on noudatettava sivuston ohjeita huutokaupan tarjousprosessiin liittyen. Tarjousten tekemistä varten sivustolle on rekisteröidyttävä kohdan 2 mukaan (Rekisteröinti palveluun ja käyttö). Rekisteröityminen on maksutonta.

Tarjouksia voi tehdä kohdekohtaisesti joko kertakorotuksilla tai korotusautomaatilla. Kertakorotuksella Asiakas tarjoaa suoraan summan, jonka on valmis kohteesta maksamaan, kertakorotus korottaa asetetulla summalla suoraan johtavaa huutoa. Mahdolliset korotusautomaatit voivat ylittää kertakorotuksen.

Kaikkien korotuksien tulee olla vähintään minimikorotuksen verran. Minimikorotus voi vaihdella huudettavan kohteen mukaan.

Korotusautomaatti on palvelu, joka tekee tarjouksen automaattisesti Asiakkaan lukuun tehden aina pienimmän mahdollisen korotuksen aina siihen kattosummaan, jonka Asiakas on itse määrittänyt korotusautomaattia asettaessaan. Kattosumma ei ole tarjous vaan tarjous syntyy silloin kun nykyinen hinta ylitetään tai tuotteen johtava tarjous muuttuu. Korotusautomaattia voi muuttaa poistamalla vanhan ja tekemällä kohteelle uuden korotusautomaatin. Korotusautomaatti poistuu toiminnasta, jos Asiakkaan asettama kattosumma ylittyy.

Asiakas voi seurata johtavia tarjouksia ja omia tarjouksiaan sekä asettamiaan korotusautomaatteja reaaliajassa sivustolla. Jokaiselle erälle on suunniteltu oma päättymisaika.   Käytössä on +5 minuutin sääntö. Se aktivoituu 5 minuuttia ennen kohteen sulkeutumista.  +5 min säännössä ohjelma näyttää aina jäljellä olevan huutoajan, joka on aktivoitumisen jälkeen aina enintään 5 minuuttia viimeisestä huudosta. Huutokaupan päättymisen jälkeen kohde sulkeutuu kun 5 minuuttia on kulunut umpeen viimeisestä huudosta ja lisäaika on kulunut umpeen. Korotusautomaatti toimii myös +5 min säännön aikana.

Kaikki tehdyt korotukset ovat sitovia, eikä Asiakas pysty niitä perumaan tai muuttamaan. Tarjous on voittava, mikäli se on korkein jätetty tarjous huutokaupan päättyessä tai se on yhtä suuri tai suurempi kuin mahdollinen kohteen pohjahinta. Asiakas on itse velvollinen tarkistamaan ja seuraamaan, onko tarjous johtanut kaupan syntymiseen. Jokaisesta voitetusta kohteesta tulee vahvistus Asiakkaan sähköpostiin.

Asiakas voi seurata aktiivisia huutoja profiilisivuillaan. Voitetut kohteet siirtyvät huutokaupan ja mahdollisten lisäminuuttien sulkeutumisen jälkeen asiakkaan maksettavaksi. Asiakkaan sähköpostiin tulee ilmoitus voittamastaan tai voittamistaan huudoista ja sähköpostin ohjeita seuraamalla pääsee maksamaan kohteen.

Verkkomaksamiseen käytetään Paytrail-palvelua. Palvelusta lisätietoja kohdassa 9 Maksaminen.


7. Toimitustavat ja -kulut

Toimitamme pienet tavarat seurantakoodillisella pakettitoimituksella, jonka enimmäismitat ovat 310*220*30 ja paino enintään 2 kg. Postituksen kulu 8 € joka sisältää toimituksen, lähetys- ja paketointikulut sekä alv 25,5 %

Lähetys, jonka paino on enintään 20 kg ja ulkoiset mitat eivät ylitä 600*460*300 pakettitoimituksena, jonka kulu on 15 € joka sisältää toimituksen, lähetys- ja paketointikulut sekä alv 25,5 %

Yli 3 cm paksut pakettilähetykset, joiden enimmäispaino on 30 kg ja ulkoiset mitat eivät ylitä 600*600*600 cm kulu 25 € sisältäen toimitukset, lähetys ja paketointikulut sekä alv 25,5 %

Yli 30 kg tai monipakettilähetykset lasketaan erikseen, Ahvenanmaalle, muualle EU-alueelle, ETA-maihin tai muualle maailmaan toimitettavat lähetykset lasketaan ja hinnoitellaan erikseen. Samoin polkupyörien toimitukset lasketaan erikseen.

Noutamaton tai vastaanottamaton lähetys ei ole kuluttajansuojalain mukainen palautus, vaan se katsotaan sopimusrikkomukseksi ostajan puolelta. Näissä tapauksissa veloitamme automaattisesti 19,95 € postitus- ja käsittelykuluja per palautunut paketti. Rahdilla toimitettavista tuotteista veloitamme kuljetus- ja käsittelykustannuksia 100,00 € per lähetys. Verkkokaupalla on oikeus vaatia ostajalta korvauksia aiheutuneista kuluista sopimusrikkomuksen johdosta. (Kuluttajansuojalaki 5. luku 25 § & 28 §).


8. Peruuttamisoikeus

Löytötavarahuutokauppa on pääsääntöisesti vanhentunutta löytötavaraa, joka on käsitelty lain ja asetusten vaatimalla tavalla. Käytetyn tavaran julkisessa huutokaupassa ei Palveluntarjoaja anna minkäänlaisia takuita tavaroille, ei vastaa virheistä, jotka ovat olleet nähtävissä kuvia ja tavaraa tarkastettaessa ennen huutotarjousta tehtäessä. Palveluntarjoaja ei myöskään vastaan kohteen aitoudesta. Palveluntarjoaja ei myöskään vastaan sellaisista virheistä, joita se ei ole itse kyennyt selvittämään. (Kuluttajansuojalaki 2 luku § 8 c)

Kuluttajalla on muussa tapauksessa kuluttajansuojalain mukainen peruuttamisoikeus, jos muut kuin edellä mainitut ehdot ja asiankohdat täyttyvät ja missä muut lain sovellettavat kohdat eivät tule sovellettaviksi. Asiakkaan on ilmoitettava peruuttamisoikeuden käyttämisestä ja perusteista 14 (neljätoista) päivän pituisen ajan kuluessa siitä hetkestä lukien, kun Asiakas on saanut tavaran haltuunsa itse tai se on luovutettu hänen edustajalleen. Peruuttamisilmoituksessa tulee ilmetä, miten Asiakas palauttaa tavaran palvelun tarjoajalle. Ilmoitus on tehtävä kirjallisesti tai henkilökohtaisesti paikan päällä.

Asiakas vastaa kaikista kustannuksista, joita peruuttamisilmoituksen jälkeen tavaraerän palauttamisesta Palveluntarjoajalle koituu. Asiakkaan tulee palauttaa tavara siinä kunnossa, kun se on ollut hänen sen haltuunsa saatuaan. Palautusta ei voi tehdä postiennakolla. Asiakas kantaa kaiken riskin lähetyksen toimittamisesta ja palauttamisesta, vaurioitumisesta tai häviämisestä. Palautettava tavara tulee paketoida niin, ettei se vahingoitu kuljetuksen aikana. Palautuksen tulee tapahtua 14 (neljätoista) päivän sisällä siitä, kun Asiakas on saanut tavaran haltuunsa tai se on luovutettu hänen edustajalleen.

Kun palvelun tarjoaja on saanut tavaraerän haltuunsa, maksu palautetaan 30 (kolmekymmentä) päivän sisällä asiakkaalle, vähennettynä mahdollinen arvon aleneminen, jonka on aiheuttanut siitä, että Asiakas on käsitellyt tavaraa enemmän kuin tarpeellista, tai se on vahingoittunut lähetyksessä. Takaisinmaksu tapahtuu samassa muodossa kuin se on alun perin maksettu ja samalle tilinumerolle tai maksukortille, jota Asiakas on itse käyttänyt. Postitse palautetuissa erissä, tulee olla mukana ilmoitus siitä, mille tilille palautus suoritetaan.

Mikäli Palveluntarjoaja epäilee, että Asiakas väärinkäyttää peruuttamis- ja palauttamisoikeuttaan, pidättää Palveluntarjoaja oikeuden sulkea asiakkaan tili ja estää asiakkaanpääsy palveluun itsellään.


9. Maksaminen

Maksu tulee suorittaa 5 (viisi) päivän kuluttua huutokaupan päättymisestä. Toimittamisesta ulkopuolisen kuljetuspalvelun kanssa tulee sopia erikseen palvelun tarjoajan kanssa.

Verkkohuutokaupan maksuvälittäjäpalvelu on Paytrail Oyj:n (y-tunnus 2122839–7) ylläpitämä, ja se on osa Nets-perhettä. Paytrail Oyj:llä on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitostoimilupa. Maksamiseen siirrytään Paytrailin verkkopalvelun kautta ja tiliotteella näkyy maksun saajana ”Paytrail Oyj”, Paytrail Oyj välittää maksut Relico Oylle.

Maksaminen on turvallista. Kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen siten, että kukaan ulkopuolinen taho ei näe mitään maksutapahtuman tietoja. Kauppa syntyy asiakkaan ja Palveluntarjoajan välille. Palveluntarjoajan vastuulla on kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Palveluntarjoaja ei kuitenkaan vastaa kolmansien osapuolien (maksunvälittäjien) mahdollisista viiveistä tai muista maksun suorittamiseen liittyvistä ongelmista.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839–7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com
https://support.paytrail.com/hc/fi/categories/4412471040785-Kuluttajat

Huutokauppaerää/-eriä ei luovuteta ennen kuin Palveluntarjoaja on saanut täyden maksun. Palveluntarjoaja vastaa Kohteista lunastukseen ja luovuttamiseen asti, kuitenkin enintään 10 (kymmenen) päivää. Erä katsotaan luovutetuksi silloin, kun Palveluntarjoaja luovuttaa sen asiakkaalle, asiakkaan edustajalle tai asiakkaan kanssa sovitun yrityksen kuljetettavaksi.

Mikäli huutokauppaerää ei ole luovutettu asiakkaalle 10 (kymmenen) päivän kuluessa huutokaupan päättymisestä, voi Palveluntarjoaja menetellä sen kanssa oman harkintansa mukaan ilman eri ilmoitusta ostajalle.


10. Valtuutus tavaran noutoon

Asiakas voi valtuuttaa toisen henkilön maksamaan ja/tai noutamaan voittamansa huutoerän toimipisteestä Turusta. Valtuutus on tehtävä kirjallisesti. Sen voi tehdä vapaamuotoisesti sisältäen seuraavat asiat:

    • yksilöinti, mitä toimea valtuutus koskee (esim. noutamaan ja maksamaan huutokauppaerä NN)
    • valtuuttajan ja valtuutetun nimet ja sosiaaliturvatunnukset
    • valtakirjan laatimisen päivämäärä ja paikka
    • sekä valtuuttajan ja valtuutetun allekirjoitukset

Valtuutetun tulee todistaa henkilöllisyys paikan päällä henkilökortilla tai passilla. Kirjalliset valtakirjat tuhotaan 14 päivän kuluttua tavaran luovuttamisesta ja valitusajan umpeuduttua.


11. Voitetun huutoerän/-erien nouto tai kuljetus

Mikäli Asiakas ei pääse noutamaan voittamaansa/voittamiansa Kohteita Palveluntarjoajan toimipisteestä Relico Oy / Voittohuuto.fi, Viilarinkatu 5, Kauppakeskus Länsi1, 20320 Turku, tai muusta erikseen huutoerän yhteydessä ilmoitetusta osoitteesta, voi Asiakas erikseen pyytää erälle/erille kuljetuspalvelun. Erän/erien toimittamisesta veloitetaan kuljetus- ja käsittelymaksu erillisen hinnaston tai sopimuksen mukaan. Maksuluokka määräytyy ostettavan erän koon ja asiakkaan valinnan mukaan. Kaikki hinnat on laskettu manner-Suomeen. Ahvenanmaalle ja muualle maailmalle kuljetusmaksut lasketaan erikseen. Kaikki kuljetus- ja toimituskulut maksetaan tuotteiden maksun yhteydessä.

Vastuu ja riski myydystä erästä siirtyy heti täydellisesti asiakkaalle, kun erä on noudettu tai luovutettu asiakkaan valtuuttamalle henkilölle.


12. Virhevastuu

Myytävä tavara on pääasiassa lunastamatonta löytötavaraa, joka on käytettyä tavaraa. Ne on käsitelty ja säilytetty vallitsevien lakien ja asetusten määräysten mukaisesti. Kaikki myydään sellaisena kuin ne ovat. Kunto kuvaillaan erän esittelyn yhteydessä sanallisesti ja valokuvin. Mikäli jokin tavara on selvästi uutta ja käyttämätöntä, se mainitaan kuvauksen yhteydessä.

Asiakkaan tulee ennen tarjouksen tekemistä huolellisesti tutkia kuvauksen antamat tiedot ja muodostaa käsitys kohteen kunnosta, arvosta, luonteesta ja muista ominaisuuksista. Tiedot kohteen kuvauksessa ovat suuntaa antavia ja toimivat vain kohteen tunnistamiseksi ja mielikuvan muodostamisen tukena. Asiakkaalla on aina mahdollisuus tulla erikseen sovitusti tutustumaan tuotteeseen paikan päälle Palveluntarjoajan Turun toimipisteeseen sen aukioloaikoina.

Erän todellinen ulkonäkö ja esimerkiksi värit ja mielikuva koosta voivat poiketa siitä, mitä ilmenee kuvista sekä miltä erä näyttää tietokoneen-, pädin tai puhelimen näytöllä.

Eristä annetut tiedot, esim. tekijästä, aitoudesta, iästä, käytetystä tekniikasta, kunnosta tai alkuperästä, kuten tiedot yleisestä kunnosta, aiemmista vaurioista ja mahdollisista korjauksista, toimivat vain suuntaa antavina ohjeina ja tietoina. Palveluntarjoaja ei anna millekään tuotteelle takuuta eikä vastaa mahdollisista virheistä. (kuluttajansuojalaki 2. luku § 8 c). Palveluntarjoajan vastuulle ei kuulu myöskään kellojen, kellojen koneistojen, mekaanisten tai sähkö- ja patterikäyttöisten erien toimivuus.

Palveluntarjoajan virhevastuu rajoittuu seuraavaan:

Jos erässä on sellainen virhe tai puute, josta Palveluntarjoaja vastaa, (esim. tuotekuvaus ei selvästi vastaa myytyä tavaraa), on Palveluntarjoajalla oikeus purkaa kauppa. Mikäli erän omistus- ja hallintaoikeudessa ilmenee epäselvyyksiä, on molemmilla osapuolilla oikeus purkaa kauppa. Mikäli kauppa puretaan, on asiakkaalla oikeus saada kauppasumma takaisin erän palauttamista vastaan. Palveluntarjoaja ei ole vastuussa sellaisista vahingoista, tappioista tai kustannuksista, jotka suoraan tai epäsuoraan aiheutuvat tai ovat yhteydessä luonnonmullistukseen, sotaan, sodankaltaiseen tapahtumaan, vallankumouksen, takavarikkoon tai muuhun siviili- tai sotilasviranomaistoimeen, ydinvoimaprosessiin, terrorismiin tai terroritekoon, riippumatta syystä tai tapahtumasta johtuen, samanaikaisesti tai eri ajankohtana, ja jotka ovat vaikuttaneet vahingon, tappion tai kustannusten syntyyn.


13. Reklamaatio

Asiakkaan on reklamoitava välittömästi mahdollisista virheistä heti sen jälkeen, kun Asiakas on huomannut tai Asiakkaan olisi pitänyt huomata ne, kuitenkin viimeistään erän vastaanoton yhteydessä (14 päivän sisällä), jos Asiakas on sopinut kuljetuksesta. Mikäli reklamaation aikarajaa ei noudateta, ei Asiakkaalla ole oikeutta vaateisiin virheeseen perustuen. Kaikki reklamaatiot tulee tehdä kirjallisina. Palveluntarjoajan virhevastuu Asiakkaalle rajoittuu enimmillään siihen, mitä Asiakas on suorittanut tavaran lunastuksesta myyntihinnan ja mahdollisten muiden kulujen osalta (kuljetus ja paketointi). Palveluntarjoaja ei täten koskaan vastaa suorista tai epäsuorista vahingoista, joita Asiakkaalle voi aiheutua. Asiakkaan velvollisuus on kohtuullisin ja normaalein toimin pyrkiä ennaltaehkäisemään, estämään ja rajoittamaan tappioita, menetyksiä ja vahinkoja.


14. Force majeure

Mikäli Palveluntarjoaja estyy tai viivästyy täyttämästä näiden ehtojen mukaisia velvoitteita force majeure -tyyppisten (ylivoimainen este) olosuhteiden vuoksi, on Palveluntarjoaja vapautettu vahingonkorvausvastuusta ja muista seuraamuksista edellyttäen, että Palveluntarjoaja kohtuullisen ajan kuluessa ilmoittaa asiakkaalle näistä olosuhteista. Niin pian kuin olosuhteet muuttuvat ja mahdollinen Force Majeure este on poistunut, on velvoitteet täytettävä sopimuksen ja ehtojen mukaisesti. Force majeure tilanteiksi lasketaan sellaiset tilanteet, tapahtumat ja ilmiöt, joihin ei voida vaikuttaa. Näitä ovat esimerkiksi lakko, luonnonmullistus, tulipalo, sota, tulva, uusi tai muuttunut lainsäädäntö, viranomaistoimet, työsulku, onnettomuus ja muunlainen olosuhde.

Asiakkaalla on tällaisessa tilanteessa oikeus purkaa kauppa kolmen (3) kuukauden kuluessa tämän kohdan mainittujen force majeure olosuhteiden takia, jos Palvelutarjoaja ei ole kyennyt täyttämään ehtojen mukaisia velvoitteita.


15. Henkilötiedot ja niiden käsittely, rekisteriseloste

Palveluntarjoaja noudattaa henkilötietojen käsittelyssä tietoyhteiskuntakaaren, Euroopan Unionin tietosuoja-asetuksen sekä sitä täydentävien kansallisten lakien säännöksiä. Tarkemmat tiedot henkilötietojen käsittelystä löytyy Tietosuojaselosteesta https://voittohuuto.fi/privacy-statement


16. Sopimusaika

Näitä ehtoja sovelletaan Voittohuuto.fi sivuston asiakkaisiin Asiakkaan käyttäessä palvelua ja ostaessaan huutokaupasta Kohteita, siitä hetkestä, kun Asiakas on rekisteröitynyt palveluun. Palveluntarjoaja pidättää oikeuden muuttaa ehtoja ja mahdollisia hintoja, jotka on näissä ehdoissa mainittu tai palvelun sisällä kerrottu. Kun ja jos ehtoihin ja sääntöihin tehdään sellaisia muutoksia, joilla on vaikutusta Asiakkaan velvollisuuksiin ja oikeuksiin, ilmoitetaan muutoksista asiakkaan kirjautuessa uudelleen palveluun sisään.


17. Riitatapaukset

Mahdollisissa riitatapauksissa, joka liittyy sopimukseen, sovelletaan Suomen lakia. Ota aina ensin yhteys Palveluntarjoajan asiakaspalveluun, jossa autetaan Asiakasta. Asiakkaalla on aina kuitenkin oikeus niin halutessaan ottaa yhteys kuluttajaneuvontaan. Erimielisyystapauksissa Asiakas voi niin halutessaan viedä asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Kuluttajariitalautakunta voi kuitenkin jättää asian käsittelemättä, ellei kuluttaja ole ensin ollut yhteydessä kuluttajaneuvontaan.